Passie: voor iedere ondernemer een belangrijk strategische instrument

Wat typeert succesvolle mensen? Als ik een woord zou mogen noemen, dan is het ‘Passie’.  Passie voor wat je doet en het doel dat je wilt bereiken.

Kijk naar Pieter Zwart van Coolblue, Jitse Groen van Thuisbezorgd of Joop van de Ende. Passie is de kracht en energie die hun bedrijven zo bijzonder maken.

Een bedrijf is veel meer dan organisatie dat een product of dienst verkoopt. Het is passie. Een doel. De wil om klanten te helpen met hun problemen. Om iets toe te voegen aan deze wereld.

Passie wordt vaak bedolven onder de processen van de organisatie

Passie steekt als een rots boven de branding uit. Als het goed is….Want bij veel bedrijven is passie bedolven onder de processen van de organisatie en de problemen die overwonnen moeten worden. En daardoor is bij veel ondernemingen de drijfveer verbleekt.

En dat is jammer. En schadelijk. Want daardoor weten werknemers niet meer goed waar het bedrijf voor staat. Waar ze morgensvroeg voor opstaan. En hoe fijn het is om met enthousiasme naar je werk te gaan.

En als je dat gevoel niet hebt, kan je het ook niet overdragen op klanten. Dan wordt het van invloed op het succes van de organisatie. Dan verkoop je slechts een product of diens, daarbij de prijs centraal staat.

 

Alles voor een glimlach

Passie is een van de krachtigste drijfveren van een bedrijf. En het is belangrijk dat dit voor een bedrijf wordt vastgelegd. En verkocht. Intern aan de werknemers en extern aan de klanten en de doelgroep.

‘Alles voor een glimlach’ is niet alleen een marketing slogan. Het is ook een strategisch concept dat bij Coolblue alle afdelingen aandrijft. ‘Dit is waar we voor staan’. ‘Dit is waar je ons op kunt afrekenen’. ‘Dit is hoe we je kunnen helpen. En dat doen we met volledige inzet!’.

 

Hoe doe je dat?

Maar wat is de passie? Wat is hetgeen dat ons drijft? Wat is de werkelijke toegevoegde waarde van ons bedrijf?Je weet het wel, maar hoe leg je het vast? En wel op zo’n manier dat je het kan overbrengen op anderen? Hoe doe je dat?

 

Sales Playbook

Wij hebben een structuur ontwikkeld waarmee je die passie kunt pakken, vastleggen en delen. Delen met je collega’s, je klanten en de doelgroep. Dat is het sales playbook. ‘Sales?’  Denk je wellicht. ‘Dat is toch om ons product of dienst te verkopen?’

Nee. Sales gaat juist over de passie van je bedrijf. Hoe je problemen van klanten kan oplossen. Waar je werkelijk voor staat. Als ergens de passie van je bedrijf tot uiting komt – of zou moeten komen – dan is het in sales.

Als je meer wil weten over dit Sales Playbook en hoe je de passie in je bedrijf uidraagt, neem dan vooral deel aan het gratis introductiewebinar. Klik op onderstaande button voor meer informatie.

 

Overzicht webinars

 

Ik wens je een bedrijf dat rijk aan passie is!